Sesja biznesowa lub komercyjna, jak to ugryźć?

W XXI wieku zazwyczaj poznajemy dane firmy korzystając z ich stron internetowych. Co za tym idzie, budujemy wizerunek takiej firmie na podstawie zdjęć i treści, jakie są tam zawarte - a przede wszystkim ludzi zarządzających. Dobrze zrobiona strona internetowa jest podstawą sukcesu i zdobywania nowych klientów, o czym od dawna wiedzą specjaliści od marketingu. Dlatego coraz rzadziej, na szczęście, na stronach firm możemy spotkać się z przedstawieniem pracowników przy użyciu zdjęć do paszportu czy dowodu osobistego - coraz częściej natomiast zobaczymy profesjonalne studyjne zdjęcia, na których uwieczniono pewnych siebie ludzi sukcesu.

Jak się zabrać za sesję do użytku biznesowego?
Sprawa wcale nie jest ani łatwa, ani oczywista. Przede wszystkim musimy być świadomi celu tej sesji, czyli przedstawienie osoby, której robimy zdjęcia jako kogoś, kto jest profesjonalny, rzetelny i oddany swojej pracy, a równocześnie "ludzki" i godny zaufania. Podejmując się wykonania sesji zdjęciowej konieczne jest, żebyśmy wcześniej poznali profesje, jakie wykonują fotografowani przez nas pracownicy, a idealnie by było, gdybyśmy przed sesją wypili z nimi kawę i niezobowiązująco porozmawiali. Inaczej bowiem przedstawimy prezesa, programistę czy sekretarkę. Dobre zdjęcia uwzględnią funkcję, jaką dana osoba pełni w firmie. I nie chodzi tu o stereotypowe przedstawianie tych profesji - tylko o indywidualne podejście do każdego z osobna tak, by było wiadomo, że chodzi właśnie o tę konkretną firmę. Te porady mogą wydawać się za bardzo ogólne i trudne do zrealizowania, więc jeśli dopiero zaczynasz zajmować się fotografią biznesową, powinieneś wcześniej poświęcić trochę czasu na poprzeglądanie i zanalizowanie przykładowych zdjęć biznesowych, porobienie do nich notatek albo nawet skonsultowanie się z fotografem, który ma większe doświadczenie niż ty.

Z innej perspektywy
Kluczem jest, żeby podejść do sesji biznesowej z różnych perspektyw. Zastanów się na co ty jako potencjalny klient czy aplikant zwróciłby uwagę oglądając takie zdjęcia. Co one mówią o danej osobie? Czego ty od nich oczekujesz? Prawdą jest, że najlepsze wrażenie robią zdjęcia autentyczne, czyli takie, które są spójne z daną osobowością. Jeśli widzisz, że kierownik firmy jest osobą aktywną i ruchliwą, nie usadzaj go przy biurku z poważną miną - wtedy stworzysz dystans pomiędzy nim, a resztą świata. Ustaw go raczej w miejscu, gdzie będzie miał szansę przyjąć swobodną pozę i się uśmiechnąć, tak, by czuł się naturalnie. Życzymy powodzenia!

Zobacz również

Kontakt

Tel: 801 397 865

E-mail: kontakt@zs1-czeladz.pl

Poradnik dla osób zaczynających swoją przygodę z fotografią ale i dla tych doświadczonych fotografów, którzy chcą się czegoś nauczyć