Fotografia produktowa w sklepie internetowym

Nie ma się co łudzić - współcześni konsumenci to wzrokowcy. Z regularnie przeprowadzanych badań wynika również, że przeciętny konsument poświęca coraz mniej czasu na dokładne przeglądanie ofert, a wyboru dokonuje głównie poprzez zamieszczane zdjęcia. Takie podejście od razu poskutkowało szybkim rozwojem fotografii produktowej, którą zalicza się do jednej z najbardziej dochodowych dziedzin fotografii. Jak powinno wyglądać dobrze zrobione zdjęcie w sklepie internetowym, aby przyciągnęło uwagę potencjalnego konsumenta i zachęciło go do zakupu oferowanego przez firmę produktu?

Samodzielnie czy z pomocą profesjonalnego fotografa?
Rzeczywistość wygląda tak, że ktoś, kto zakłada sklep internetowy nieczęsto posiada wielki budżet na sfinansowanie profesjonalnej sesji zdjęciowej swoim produktom. Częściej pierwsze zdjęcia, które zamieszczane są na stronach internetowych wykonywane są przez właściciela sklepu oraz jego wspólników - co wcale nie znaczy, że będą one gorszej jakości. Z jakimi wydatkami musimy się liczyć? Jeśli wynajmiemy profesjonalnego fotografa, za jego packshotowe zdjęcie wraz z obróbką graficzną możemy zapłacić od 15 do 50 złotych. Oczywiście, cena spada proporcjonalnie do ilości zdjęć, jakiej potrzebujemy, ale nietrudno policzyć, że gra toczy się o niemałe pieniądze. Cena bardzo często uzależniona jest również od terminu, na jaki potrzebujemy mieć zdjęcia oraz zaawansowania techniki zdjęć (np. zdjęcia w 3D albo w coraz popularniejszej technice 360 stopni). Dlatego o tym, czy zdjęcia zrobimy sami, czy wynajmiemy do tego specjalistów, najpewniej na początku zadecyduje budżet. Pamiętaj jednak, żeby przy każdej okazji stawiać oraz wymagać najwyższej jakości, chodzi bowiem o wizerunek twojej firmy.

Fotografie wykonywane samodzielne
Jak powiedzieliśmy wyżej, wcale nie oznaczają gorszej jakości. Jeśli zdecydujesz się na samodzielne robienie zdjęć, nie oszczędzaj czasu na zdobycie podstawowej wiedzy o tym, czego będziesz potrzebował i z czym to się je. Prawdopodobnie zbudujesz własne studio fotograficzne - to znaczy, przeznaczysz na miejsce do fotografowania część jakiegoś dostępnego ci pomieszczenia. Czasem trafisz na okazję i kupisz potrzebny sprzęt fotograficzny z drugiej ręki, ale do tego trzeba bieżącego przeglądania ofert internetowych i pytania znajomych. Sprzęt możesz też wynająć. Zrób przegląd zdjęć takich samych produktów, jakie ty oferujesz i poddaj krytycznej analizie dostępne fotografie. Poprzez analizowanie i robienie notatek również możesz się wiele nauczyć!

Zobacz również

Kontakt

Tel: 801 397 865

E-mail: kontakt@zs1-czeladz.pl

Poradnik dla osób zaczynających swoją przygodę z fotografią ale i dla tych doświadczonych fotografów, którzy chcą się czegoś nauczyć