Samodzielne fotografowanie produktów w twoim biznesie

Jeśli prowadzisz swój biznes i potrzebujesz zdjęć do sklepu internetowego albo po prostu na stronę - wcale nie musisz zatrudniać profesjonalnego fotografa, żeby zrobił zdjęcia oferowanym przez ciebie produktom. Jeśli chociaż w podstawowym stopniu miałeś kiedyś do czynienia z fotografią, trzymając się pewnych zasad sam możesz zrobić dobre zdjęcia twoim produktów. Od czego zacząć? Czego będziesz potrzebował?

Po pierwsze, miejsce do sesji
Dużo zależy od tego, jakie produkty oferujesz, ale generalnie polecamy urządzenie jakiegoś pomieszczenia (albo jego fragmentu) na zaimprowizowane studio fotograficzne. Będziesz to tego potrzebował tła fotograficznego, najlepiej w odcieniach szarości, lustrzanki z wymiennymi obiektywami, statywu, lamp doświetlających i blendy. To absolutnie podstawowe wyposażenie jakiegokolwiek studia, a o szczegółach sprzętu możesz poczytać w internecie. Właściwie wszystkie elementy potrzebne do twojego domowego studia również kupisz przez internet (po dużo niższej cenie niż stacjonarnie), możesz je też wypożyczyć od kogoś, kto ich nie potrzebuje w danym momencie albo kupić używane. Możliwości jest wiele, więc znajdź taką, która będzie odpowiednia dla ciebie.

Zorientuj się, co już zostało zrobione do tej pory
Zanim zaczniesz robić zdjęcia, dobrze będzie, jeśli obejrzysz zdjęcia produktów, które oferujesz w innych sklepach internetowych bądź na innych stronach. W ten sposób zorientujesz się w tym, co jest dostępne na rynku i w jaki sposób zostało pokazane, będziesz mógł przeanalizować plusy i minusy tych zdjęć. Polecamy robić notatki i zapisywać wszelkie spostrzeżenia, jakie nam się nasuną, bo dzięki temu mamy szansę na wykonanie wyróżniających się na tle innych zdjęć, a co za tym idzie, na przyciągnięcie uwagi większej ilości klientów. Pamiętaj, by wziąć pod uwagę różne aspekty zdjęcia: kompozycję, światło i cienie, teksturę i elementy, które mogą zaskakiwać.

Kadrowanie
Postaraj się unikać kadrów centralnych, czyli umiejscowienie produktu w środku zdjęcia. Takie podejście do fotografii produktowej jest już przestarzałe i nieciekawe, twoim zadaniem jest znalezienie korzystnego konta i ułożenia produktów przy jednoczesnym zachowaniu odpowiedniej ostrości. No, i miej na uwadze, że robisz to zdjęcie po to, żeby sprzedać dany produkt, więc skomplikowane artystyczne wizje zostaw na deser. To oczywiście nie znaczy, że powinieneś być schematyczny - nie bój się odważnych scenerii i rozwiązań. Pamiętaj, że chcesz przyciągnąć uwagę do produktu oraz go sprzedać!

Zobacz również

Kontakt

Tel: 801 397 865

E-mail: kontakt@zs1-czeladz.pl

Poradnik dla osób zaczynających swoją przygodę z fotografią ale i dla tych doświadczonych fotografów, którzy chcą się czegoś nauczyć